Effaclar Duo [+], Effaclar żel do mycia twarzy - czyli zgrany duet przeciw niedoskonałościom skóry

09 marca 2015
Nigdy nie kryłam się z tym, że mam problematyczną skórę, skłonną do niedoskonałości. Ten problem spędzał mi sen z powiek oraz niekorzystnie wpływał na moją pewność siebie. Przebyłam naprawdę długą drogę by dojść do obecnego stanu mojej cery. Nie była to łatwa droga, śmiało mogłabym stwierdzić, że stoczyłam swego rodzaju bitwę w walce o czystą skórę.
W  2012 roku pisałam Wam o mojej kuracji przeciwtrądzikowej. Używałam wtedy serii kosmetyków Vichy Normaderm oraz maści Epiduo, którą zalecił mi dermatolog. Ten zestaw wyraźnie mi pomógł, chociaż muszę przyznać, że było to bardzo bolesne starcie.
Byłam zadowolona z osiągniętych efektów, jednak postanowiłam spróbować czegoś nowego, delikatniejszego i tak po lekturze na wizażu zdecydowałam się, że sięgnę po kosmetyki z La Roche Posay i serię Effaclar. Pierwsza tubka kremu na jaką trafiłam to jeszcze stary Effaclar Duo. Okazało się, że jest on stworzony dla mnie. Nauczona doświadczeniem wiedziałam, że na efekty trzeba poczekać. Po 4 tygodniach codziennego stosowania żelu i kremu na noc, moje czoło, a to właśnie z nim miałam największy problem wygładziło się, zniknęły krostki i bolesne grudki. Po wykorzystaniu całego opakowania zamówiłam kolejne, tym razem Effaclar Duo [+]. Możecie się zastanawiać po co skoro pozbyłam się uciążliwych niedoskonałości. Stosuję go dla podtrzymania efektów. Od tamtej pory zdarzają mi się małe niespodzianki na twarzy, jednak skóra jest zdecydowanie zdrowsza, a ja o wiele szczęśliwsza. Pożegnałam się zatem z silnymi lekami i zastąpiłam dermokosmetykami z LRP.

Konsystencja
Krem nie jest zbyt gęsty, jednak wystarczy niewielka ilość by pokryć miejsca ze zmianami. Zaraz po rozsmarowaniu wtapia się w skórę i nie ma po nim śladu. Śmiało można używać go pod makijaż.
Żel natomiast jest dość gęsty, wystarczy kropla by oczyścić całą twarz. Spieniamy go w wilgotnych dłoniach i powstałą pianę nakładamy na twarz delikatnie masując. Nie zawiera mydła, alkoholu ani parabenów.

Na jak długo wystarczają kosmetyki i gdzie można je dostać
Jedno opakowanie kremu 40 ml zużyłam w przeciągu 8 miesięcy, żel wystarczył mi na jeszcze dłużej ze względu na to, że jest dość gesty a przez to wydajny.
Na allegro możecie znaleźć wielu sprzedawców oferujących zestawy żel + krem w atrakcyjnych cenach. Z doświadczenia polecam również aptekę Melissa oraz szukanie wszelkich promocji np. w Super Pharm.

Koszt
Żel o pojemności 125ml dostępny jest już za 11zł na allegro
Krem 40ml znajdziecie już od 30zł na promocji
W zestawie ok 50zł

Sporo informacji o Effaclar Duo + możecie przeczytać na blogu Kosmostolog. Dowiecie się więcej o składzie produktu i jego właściwościach, przeznaczeniu oraz stosowaniu.

Pamiętajcie jednak, że dermokosmetyki mogą nie wystarczyć i koniecznością okazuje się wizyta u specjalisty.


3 komentarze

  1. Muszę wreszcie wypróbować. Właśnie szukam dobrego żelu do mycia twarzy, bo ten, którego używałam do tej pory chyba już nie jest produkowany - nie mogę go nigdzie znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czego używałaś do tej pory? Effaclar jest super, ale wysusza dość skórę więc koniecznie nie zapomnij o dobrym nawilżaczu :)

      Usuń